Kampaň MPSV na nábor nových pěstounů na přechodnou dobu – má to cenu!
Kampaň MPSV na nábor nových pěstounů na přechodnou dobu – má to cenu!
15. 9. 2025
Kampaň probíhala v 9 krajích v první polovině roku 2025 na sociálních sítích a zasáhla více než 900 000 uživatelů.
Na realizaci jedné kampaně v průměru připadly náklady zhruba 30 000 Kč. Máme velkou radost, že i s takto malým rozpočtem se podařilo připravit cílené kampaně s velkým zásahem.
Přímý dopad na počty nových žádostí se zatím nedají přesně spočítat – od prvního zájmu k samotné žádosti o PPPD obvykle uplynou 2–3 roky. Už nyní je však patrné, že společné úsilí obcí, krajů, MPSV a neziskových organizací přináší výsledky. Například dle pravidelně aktualizovaných statistik zde se během jediného roku zvýšil počet aktivních PPPD rodin téměř o 100.
Kampaň tak měla své velké opodstatnění a potvrdila, že dlouhodobá a systematická práce v oblasti podpory pěstounství má smysl.
Poděkování patří panu Cinovi, který propůjčil svou tvář kampani bez nároku na honorář.
Na první fázi nyní navazuje celostátní kampaň, která poběží do konce roku 2025 a těší nás, že oslovuje další potenciální žadatele a přispívá k osvětě široké veřejnosti.
Pokud chcete také podpořit náhradní rodinnou péči, můžete kampaň sdílet – video najdete zde.
Aktivita je realizována v rámci projektu „Standardizace procesu zabezpečení náhradní rodinné péče o děti“ spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu plus.